תהליך פיתוח עסקי חברתי עבור יזמים


את הצעד הראשון כבר עשית, יש לך רעיון מעניין ועכשיו זה הזמן לבדוק אם אפשר לפתח אותו לעסק החברתי שגם ייצר את הרווח הכלכלי שרצית וגם יגשים את החזון שלך לשינוי חברתי

אבל רגע לפני שרצים למנהל הבנק, מפתחים אתר חדש, או מייצרים מוצר ראשון, צריך לעצור ולבדוק מה הסיכוי האמיתי להצלחה ומה הסיכונים שמחכים בדרך לשם כדי לעשות זאת אנו פועלים בשלושה שלבים עיקריים: 


01תכנון ובדיקת כדאיות המיזם העסקי חברתי

על מנת לפתח ולבחון את היתכנות הרעיון הנבחר אנו נפעל בשני מישורים:

א. יצירת תכנית עסקית חברתית

תכנון נכון ומקצועי ובנייה חכמה של המיזם ולא, לא עושים את זה מול המחשב. פיתוח התכנית מורכב מפגישות, ראיונות, מחקרים, טלפונים, תצפיות, סקרים, נתונים ובקיצור, הרבה עבודת שטח ולמידה דרך הרגליים. כך מתקבלת תמונה אמיתית הכוללת:

ב. Go-To-Market Product

לאחר שנבנה את התכנית נקבל תמונה ברורה של מבנה המיזם והפוטנציאל שלו
במטרה לבחון האם התמונה הזו "אמיתית" ולבדוק איך השטח מגיב אנו נצא לפיילוט.
באמצעותו נוכל לזהות את הפערים בין התכנון לבין המציאות, לצמצם סיכונים ולשפר את סיכויי ההצלחה של המיזם.
הפיילוט משלים את הוכחת ההיתכנות ובהתאם לתוצאות ניתן לגשת לשלב גיוס בעלי העניין, שותפים אסטרטגיים ומשקיעים רלוונטיים.

02הקמת המיזם בפועל

בהתאם לתוצאות ההיתכנות, נעבור להקמתו של העסק החברתי, ונוציא יחד את התכנית העסקית חברתית לפועל.

תפעול המיזם ומתן פתרונות בזמן אמת כוללים:

03ייצוב והתרחבות

גם לאחר השקת המיזם אנו נמשיך יחד לנתח את תהליכי השיווק והמכירה, הייצור והתפעול וכלל ניהול העסק כדי לייצב את הפעילות, לשפר את הרווחיות ולהשיג את התוצאות הרצויות ובנוסף:

  • נזהה הזדמנויות נוספות להגדלת המכירות והעמקת ההשפעה החברתית
  • נבדוק אפשרויות למוצרים ו\או שירותים נוספים
  • נבחן חדירה לשווקים ונישות נוספות, להרחבת הפעילות

עבור מי מיועד תהליך הפיתוח המשותף ?

המטרה שלנו היא לייצר תעשייה של עסקים חברתיים ואנו משקיעים בכל פרויקט היקף רחב של זמן, כוח אדם ומשאבים, לכן נבחר לקדם הזדמנויות ורעיונות שאנחנו מאמינים בפוטנציאל שלהם וביכולת שלנו למנף

אנו פועלים יחד עם עמותות וארגונים לא למטרות רווח, יזמים פרטיים וארגונים עסקיים

כדי להציג בפנינו את הרעיון או הצורך בארגון שלך נא להקליק כאן