מה הן הסיבות לקנות מעסק חברתי
מרץ 5, 2014
יש לך עסק חברתי שעושה טוב ? עכשיו צריך להוכיח את זה
אפריל 1, 2014

לא האמנו אבל 90% רצו להיות חלק מהמיזם העסקי חברתי שלנו

על החלום העסקי חברתי שלנו Hi Age כבר סיפרנו וכיום אחרי שסיימנו את שלב הקמת העסק במסגרת מסלול ה-Escolator של אסקו העסק החברתי שלנו התחדד והתגבש כחממה יזמית שיתופית לאוכלוסיה הבוגרת, הפועלת מסביב לרעיון כי הפוטנציאל לעולם לא מזדקן והחממה מתפקדת כעסק חברתי הפונה לצורך של אנשים רבים בקרב האוכלוסיה הבוגרת למצוא מחדש את הרלוונטיות שלהם לשוק העבודה.
 

איך זה עובד ?

החממה בעצם בונה, עבור יזמים בני 50, 60, 70+, קבוצת עבודה של אנשים המעוניינים לקחת חלק בהוצאת המיזם לפועל ומעוניינים להוות צוות תומך. כל חברי הקבוצה עובדים יחד על איפיון רעיון והפיכתו למוצר, בניית תכנית עסקית והקמת העסק. היופי שבמודל טמון בעובדה שהבעלות על העסק מתחלקת בין חברי הקבוצה וכך מתאפשרות יחד הזדמנויות לתעסוקה והכנסה לאוכלוסיה הבוגרת.
 

מה השגנו עד עכשיו ?

כשסיימנו את השלב הראשון של פיתוח העסק במסגרת המסלול באסקו, הצוות דאג להבהיר לנו שיש פער גדול בין מה שתכננו על הנייר ומה שכתוב בתכנית העסקית חברתית לבין מה שהמציאות תלמד אותנו ולכן, כדי להמיך ולבחון את היתכנות המיזם וכדי לשפר ולגשר על הפער, עברנו לשלב ה-Go To Market והתחלנו את הפעילות המעשית בצורה ממוקדת במטרה לגייס קבוצה ראשונה על מנת שנקים את העסק הראשון יחד. לצורך כך הראשונה שהחלה לשתף איתנו פעולה היא יזמת בשם רות, עובדת סוציאלית שאוטוטו יוצאת לפנסיה ומעוניינת להקים את "מיזם הכושר הקוגניטיבי"

אחרי שמצאנו את הרעיון, עברנו לגיוס הצוות שיעבוד יחד עם רות על הרעיון והייזום שלו. לצורך כך החלטנו לעשות שני ערבי הכירות לקהל הרחב בהם נציג את הרעיון למיזם ואת המסגרת היזמית שהיי-איי'ג' מספקת, תכנית פיתוח עיסקי של 10 מפגשים.

איך עשינו את זה ?

"יצאנו לקמפיין פרסום קצר וממוקד שבו נעזרנו גם בערוצי השיווק של אסקו, הגענו לאנשים דרך רשתות חברתיות, שיווק אופליין ואונליין והתמקדנו בשיווק ממוקד לקהל היעד שלנו, במקומות שהוא באמת נמצא. התגובות היו מדהימות. בארבעת הימים הראשונים יחס המרה בעמוד הנחיתה היה של 11%-12%.
כשהגענו ל-Money Time הפקנו שני ערבי היכרות מקצועיים ואפקטיביים. האווריה הייתה טובה ואז הגיע הרגע שבו אנחנו צריכים להציג את הרעיון במלואו למתעניינים. בשלב הזה הפרפרים והחששות התחילו להתעורר והדאגה העיקרית שלנו הייתה היא שכשנציג את הרעיון למיזם אנשים יצחקו לנו בפנים.
זה לא קרה. אנחנו כיוונו ליעד של גיוס 15-10 יזמים מעל לגיל 40 כדי להקים את הקבוצה הראשונה
 
והתוצאה…
 
100% הצלחה!!!!
 
היינו פשוט המומים. זה הלך יותר טוב ממה שיכולנו לקוות. התגובות וההענות שקיבלנו מהשטח פשוט מרגשות. הבנו שהצלחנו באמצעות התכנון, השיווק והעזרה של אסקו לעניין את האנשים שהמיזם שלנו באמת מתאים להם וגם כשהם הגיעו, הם התרשמו והפנימו שההצעה והרעיון שלנו מתאים להם מאוד והם עונים על כל כך הרבה מהצרכים שלהם: גם חברתיים, גם עניין, גם התפתחות וגם עשייה ופרנסה."

 

ומה הצעד הבא ?
 
רוב חברי קבוצת הייזום, שעובדת עם רות על פיתוח הרעיון שלה, הם בגילאי 60+, הם מגיעים מרקעים שונים, חינוך, עבודה טיפולית, שכירים, עצמאים ובעלי עסקים. בקיצור מגוון שלם של כישורם ויכולות. בדיוק מה שפינטזנו עליו
 
בחודש האחרון האצנו את הפעילות המשותפת, עברנו תהליך של פתיחת הראש והסתכלות על מגוון של כיוונים ופתרונות וכל זאת במטרה לגבש את המיזם של רות שמטרתו לעזור לאוכלוסיה הבוגרת לשמור על המוח צעיר. הקבוצה מצאה את הדגשים שחשובים לה ואפיינה את הפתרון וכעת אנחנו מתחילים להוריד אותו לקרקע, להפוך אותו למוצר מגובש ולבנות סביבו את התכנית העסקית.
 
לסיכום, אני מסתכל כמה חודשים אחורה ונזכר איך הצגתי את הרעיון שלי מול הצוות של אסקו במטרה להתקבל למסלול ולהעזר בהם כדי להפוך את החלום שלי לעסק חברתי.
לאורך הדרך יש הרבה ספקות ובעיות. היום אחרי שיצאנו לשוק והתחלנו לעבוד אם אנשים קיבלנו חיזוקים מאוד חיוביים גם לצורך וגם לפתרון של Hi-Age ששם את הפוקוס על האוכלוסיה הבוגרת ונותן לה את התנאים ליזום ולהקים עסקים חדשים.
 
זו הרגשה טובה לקבל חיזוקים שכאלה ולדעת שהמיזם פועל בכיוון הנכון, הרבה מאוד בזכות האנשים הטובים של אסקו

 

 
 

 

רן סטון ונורית לין הם יזמים עסקיים חברתיים שהקימו את המיזם "היי-אייג" במסגרת מסלול ה-Escolator באסקו וכיום מוצאים גם זמן לשתף אותנו בחווית היזמות וההתפתחות שלהם

ואם גם לכם יש רעיון שמבשיל מרגע לרגע וגם אצלכם התשוקה לעזור ולשנות מתחילה לבעבע, ממש בימים אלו התחלנו בתהליך מיון נוסף לקראת המחזור הבא של המסלול

ואנו ממליצים לכם כבר עכשיו לקרוא על התכנית וליצור עימנו קשר דרך הקישור הבא