הסוד טמון במספרים – עופר פלין על ההזדמנויות הכלכליות בתחום העסקים החברתיים
יולי 27, 2014
מנסים רק לסגור את החודש ? – עופר פלין על האתגר הכלכלי של ארגוני המגזר השלישי
ספטמבר 22, 2014

איך משלבים בין טכנולוגיה לעסקים חברתיים ? – Donating By Playing

אפשר להמשיך לתרום למאבק ב-ALS – בלי לקפוא מקור

משחק חדש וממכר בסמרטפונים – Ice Bucket Challange, מציע לגולשים לאסוף קוביות קרח למען העלאת המודעות למחלה הניוונית. 42% מהכסף שמגיע מפרסומות יועבר למאבק במחלה

אתגר דליי הקרח שהציף את הפייסבוק בשבועות האחרונים מגיע גם למובייל – מעכשיו אפשר להמשיך ולסייע במאבק במחלת ה ALS, והפעם בלי להירטב.

Gaming 42 מקבוצת Zemingo, המפתחת משחקים למובייל, פיתחה את האפליקציה Ice Bucket Challange (אתגר דלי הקרח), משחק קז'ואל מז'אנר הארקייד בו נדרש הגולש לאסוף כמה שיותר קוביות קרח.

המודל הכלכלי: 42% מהכסף שמגיע באמצעות פרסומות ייתרם ישירות לעמותת ה-ALS העולמית. הכנסות מהפעילות בישראל יועברו למקבילתה הישראלית – עמותת ישראלס.

בהשראת משחק זה פיתחה חברת המשחקים Gaming 42 יחד עם אסקו- מרכז והכשרה לעסקים חברתיים את Donating By Playing – מותג חדש לקידום מטרות חברתיות באמצעות משחקי מובייל. מטרת המותג היא לקדם חשיפה לבעיות חברתיות באמצעות גיימפיקציה (משחוּק) ולייצר הכנסות למגוון עמותות חברתיות שמקדמות פתרונות לבעיות אלו. חברת משחקים שתבחר לפתח משחקים תחת המותג, תגדיל את המודעות לבעיה החברתית בקרב השחקנים שמשחקים אותו, ותעביר יחד עם Donating By Playing לפחות 42 אחוז מהכנסותיה מפרסומות במשחק לעמותה שתבחר.

כך אנשים בכל העולם, הנהנים לשחק במשחקי קז'ואל במובייל, יוכלו להוביל לשינוי

חברתי, ולקדם מודעות למטרות שחשובות בעיניהם. ככל שהשחקנים ירבו לשחק – כך יגדלו ההכנסות במשחק וגם הסכומים שיעברו לעמותה.

בנוסף, המיזם מוביל את התחרות הראשונה בעולם שמטרתה ייצור הכנסות לעמותת ALS בישראל בשיטת Donating by Playing והגדלת המודעות למחלה. בתחרות יחולקו פרסים בין המשתתפים שצברו את מספר הנקודות הגבוה ביותר.

*לפרטים נוספים על התחרות לחצו כאן

חגי נוה, מנכ"ל Gaming 42 מקבוצת Zemingo: "תעשיית הגיימינג העולמית מגלגלת מיליארדי דולרים בשנה, שאחוז ניכר מהם נגזר מפרסומות במהלך המשחק. היוזמה להקמת המותג Donating By Playing, שמשחק המובייל Ice Bucket Challange מהווה את יריית הפתיחה שלו, נבעה מרצון ואחריות משותפת של קהילת המשחקים כלפי החברה והסביבה, ואני קורא לכל מפתחי המשחקים להצטרף ליוזמה ברוכה זו וביחד לחולל מהפכה".

ניר גורדון, מנכ"ל אסקו-מרכז והכשרה לעסקים חברתיים: "ישנן בעיות חברתיות רבות בעולם שחדשנות טכנולוגית יכולה לסייע בפתירתן. שתיים מהדרכים החשובות ביותר לפתירת הבעיות הללו הן העלאת המודעות של הציבור וגיוס הון כדי לממן פתרונות עבורן. באמצעות Donating By Playing אנחנו משיגים את שתי הציפורים במכה אחת"

איך מצטרפים ל Donating By Playing?

ניתן להצטרף דרך אתר האינטרנט http://www.donatingbyplaying.com/.

לינק להורדה מהגוגל פליי: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ForteeTwo.IceBucketChallenge

בקרוב גם באפסטור.

סרטון: https://www.youtube.com/watch?v=VUuIvjpwQAc&feature=youtu.be